Andrzej Burkot
PRACOWNIA SNYCERSKA

ul. Bielska 44,
Pl 43-436 Górki Wielkie,
tel. 33 8539 531,
tel. kom. 602 571 494
E-mail: a.burkot@burkot.com.pl

  • Drewniana szopka bożonarodzeniowa - figury z drewna do kościoła
  • Stojący drewniany krucyfiks ołtarzowy, Jezus do grobu złożony i inne rzeźby sakralne Andrzej Burkot
  • Sakralne rzeźby i figurki z drewna Andrzej Burkot
  • Drewniane sakralne rzeźby i figurki Andrzej Burkot
  • Honorowy Medal Prymasa Polski -
  • Drewniane szopki bożonarodzeniowe - figury z drewna do kościoła

Stacje Drogi Krzyżowej

Są znaczące i kojarzące się z ważnym wydarzeniem w życiu Jezusa Chrystusa. Reprezentujące konkretne sceny w Jego męce, każda stacja odpowiada wydarzeniu, które miało miejsce. Historycznie, Kościół katolicki zawsze miał tradycję zezwalać na wszystkie formy wypowiedzi poprzez odpowiednie techniki oraz architekturę swoich budynków kościelnych.

Czas Wielkiego Postu to naturalny czas na to nabożeństwo. Gdy Jezus umarł i zmartwychwstał, ludzie czuli potrzebę refleksji nad Jego męką,  śmiercią i zwycięstwem przez zmartwychwstanie. Ludzie zaczęli zwiedzanie Via Dolorosa w Jerozolimie, by iść i podążać Jego śladami. W miarę jak chrześcijaństwo rozprzestrzeniało się na świecie dostęp do Jerozolimy był prawie niemożliwy. W XII wieku, rosnące nabożeństwa do Męki Jezusa domagały się reprezentacji. Tworzenie i korzystanie ze stacji drogi krzyżowej nie było powszechnie przyjęte do końca XVII wieku. Z biegiem lat, wiele Kościołów katolickich posiadało Stacje Drogi Krzyżowej wzdłuż ścian. "Pielgrzymi" mogli przyjść do Kościoła w każdej chwili, modląc się podczas przechodzenia od stacji do stacji. Ważne jest, aby wiedzieć i pamiętać, że celem graficznej płaskorzeźby jest wywołanie duchowej refleksji zdarzenia zaprezentowanego w stacji, oraz modlitwy do krzyża a nie do ukazanego obrazu.

Pragniemy przedstawić cykl płaskorzeźb symbolizujące Stacje Drogi Krzyżowej. Wybraliśmy tradycyjną formę, w prosty i czytelny sposób przedstawiającą sceny z Męki Pańskiej. Wszystkie płaskorzeźby są z największą starannością wyrzeźbione ręcznie w drewnie lipowym, a następnie ręcznie woskowane, bejcowane lub polichromowane z elementami złoconymi 23–karatowym złotem płatkowym. Język, treść i krój czcionki podpisów mogą być dowolnie ustalone. Kolorystykę uzgadniamy indywidualnie, tak by dopasować ją do charakteru wnętrza czy wskazań architekta.